Ідеї на спілкування для малят. Табірна програма “Хто твій авторитет?” (2018)

Скачати “Ідеї на спілкування для малят. Табірна програма “Хто твій авторитет?” (2018)”

Ідеї на спілкування для малят

Вправа 1

Ось цей пальчик – дідусь,

Ось цей пальчик – бабуся,

Ось цей пальчик – тато,

Ось цей пальчик – мама,

А цей пальчик – я,

От і вся моя сім’я!

Вправа 2

Ми вже добре знаємо, що Бог – це наш небесний Тато. Наш тато робить дуже багато корисного для своїх дітей, він піклується про них. Давайте подумаємо, як піклується про Своїх діток Бог – Небесний Тато. (Закріпити на дошці слово «Бог», а навколо нього в ході розповіді кріпити інші малюнки)

А зараз ми прочитаємо, що за слово я прикріпила до дошки. Це слово складається з трьох букв – порахуємо: один, два, три. Перша буква – Б, друга – О, третя – Г, а разом виходить слово «Бог».

Як же Бог піклується про Своїх діток?

– Щоб діти не мерзли – Бог дарує їм тепло (закріпити сонечко).

– Щоб смачно їли – виростив фрукти та овочі (закріпити малюнок фруктів та овочів).

– Щоб діткам було весело – влітку вони можуть купатися у річці. А взимку – кататися на санчатах (малюнки дітей, які катаються на санчатах, купаються на річці).

– Але ще Бог подарував діткам тата і маму (малюнок тата і мами).

– Також Він піклується про все творіння на землі, і охороняє діток і вдень, і вночі (малюнок ангела).

– Правда ж, чудовий у нас Тато на небі? Давайте подякуємо Йому за те, що Він нас дуже-дуже любить.

Помолитися. Заспівати пісеньку:

 

Пташку Ти не забуваєш,

Їжу Ти даєш звірку,

І мене не залишаєш,

Ані на хвилиночку.

Боже мій, за день оцей,

Щиро Тобі дякую!

Вправа 3

Кожній дитині дати по дві мисочки і насипати біля кожної макарони двох різних видів, змішаних між собою. Попросити дітей розкласти макарони у мисочки, кожен вид окремо. Коли діти впораються з завданням, похвалити їх, подякувати за допомогу, сказати, щоб вдома також допомагали мамі і татові.

Вправа 4

Якщо діти втомилися, можна зробити з ними таку розминку:

Розповідь про струмок

Жив собі маленький струмочок. (Ходимо повільно по колу). І ось навесні, коли розтанув сніг, струмочок почав швидко-швидко текти. (Тепер ходимо швидше по колу, як струмочок). І зустрівся по дорозі наш струмочок з іншими струмочками. (Всі зібралися в центр кола). І перетворилися всі струмочки на широку річку. (Розійшлися з центру назовні показуючи, яка річка широка). Цю річку навіть по містечку не перейдеш…треба її на човнику перепливати. Річка тече спокійно, повільно. (І ми ходимо по колу в інший бік повільно). І ось зустріла річка інші річки. (Знов збираємося в центрі кола). І стали річки морем. (Розійшлися). А у морі утворюються хвилі (піднімаємо ручки вверх), виросла хвиля, (і вниз) – упала хвиля, (і знову вверх і вниз).

Вправа 5

Вправа «Якщо ти учень Ісуса, то повинен…»

Наставник: Умови гри. Якщо дитина повинна робити те, що я називаю, то ви плескаєте в долоні, а якщо ні, то нічого не робите.

  • Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить
  • Допомагати мамі мити посуд
  • Не вмиватися

 

  • Смітити на вулиці і вдома
  • Вередувати, ламати іграшки
  • Допомагати татові
  • Галасувати, коли хтось відпочиває
  • Ображати друзів
  • Обманювати, сваритися, хвалитися.
  • Насміхатися з чужого горя
  • Ходити в табір
  • Не слухатися батьків
  • Ділитися тим, що маєш
  • Обзивати інших
  • Не слухати вчителя на уроці
  • Красти
  • Захищати слабшого
  • Допомагати друзям.

Вправа 6

Помічник наставника: Подивіться!!! Я знайшов скриньку!!!Цікаво, а що в ній? (Всі діти сідають у коло. Відкривають скриньку зі смайликами, можна, щоб це були наклейки). Подивіться, як багато у скринці усміхнених личок! Це справжня скринька радості! Сьогодні ми навчимося ділитися радістю зі своїми друзями. Кожен учень дістає смайлика, віддає тому, хто тихенько сидить, і каже добре слово, наприклад: ти гарний, ти хороший. Наставник і помічник слідкують за тим, щоб усі діти взяли участь у грі. Висновок: не забувайте щодня своїм рідним та друзям сказати що ви їх любите і зробити комплімент.

Вправа 7

Вправа «Дзвіночок»

Правила: Дві команди дітей утворюють два кола. Попросіть вихованців уважно подивитися, хто з ким стоїть, і запам’ятати членів свого кола. Скажіть дітям, щоб вони за командою (дзвінок) розходилися або розбігалися по території і за командою (дзвінок) швидко ставали кожен у своє коло. Вихованця, що «заблукав», діти повинні затримати і не випускати доти, доки його друзі з іншого кола не заспівають пісню або не розкажуть золотий вірш.

Дана вправа дозволяє дітям відчувати свою необхідність, коли друг потрапив у біду, і проявив любов до друзів і готовність прийти їм на допомогу.

Вправа 8

Розкласти предмети на столі чи на покривалі (рушник, мило, чашку, ложку, гребінець, совок для сміття, тапочки і т.д.)

Наставник: Як можна зробити добру справу і прославити Бога за допомогою цих предметів? Подумайте, кому ви можете допомогти? Давайте розкажемо віршик і подумаємо, кому ми можемо зробити добру справу?

Тато, мама, братик, я – дуже дружна в нас сім’я.

Ісус нас оберігає і завжди благословляє!

Використати пальці, щоб діти могли показати членів сім’ї й окремо Ісуса – великий палець, який оберігає сім’ю, коли всі пальці складаються в кулачок. Повторити декілька разів. Ось кому можна робити добрі справи. Підняти будь-який предмет. Наприклад, гребінець. Запитати, як і кому можна зробити гребінцем добру справу. Можна подати мамі або розчесати маленького братика. Це саме повторити з іншими предметами.

Вправа 9

Вправа «Допоможи-но» (перед молитвою)

Об’єднати учнів у групи по три дитини. Попросити їх підняти праву руку. (Слідкувати за тим, щоб була піднята саме права рука). Високо-високо. (Далі порахувати до 10 , тільки досить повільно, щоб рука в дітей почала втомлюватись). Важко? Опустіть. А тепер підніміть ліву руку. Високо-високо (Знову порахувати до 10) Також важко тримати руку?

А тепер один з трьох підніме дві руки, тільки спершу праву, а потім ліву. (Щоб діти не заплуталися, в кожній трійці вказати, хто саме з дітей буде піднімати руки.) А інших двоє з трійки підтримують його руки – один праву, а другий ліву. (Показати дітям, як це робити.) Знову порахувати до 10.

Ну що? А тепер важко? Зовсім ні…Тому, що ви допомагали один одному. Ось так і в молитві. Коли хтось один молиться, йому важко. А коли ти йому допоможеш і помолишся за нього, йому стане легше, й Ісус буде радіти. Можеш і інших попросити, щоб і вони молились.

Вправа 10

Розкласти на траві (підлозі) 8-10 кругів з кольорового паперу (25 см.) Більша їх частина повинна бути жовтого кольору, два-три – червоного. Пояснити дітям, що ми щодня наближаємося до неба, де нас чекає Ісус (в кінці шляху можна поставити плакат із намальованим золотою фарбою містом). Запропонувати бажаючим по черзі пройти «шлях». Зауважити, що ставати на наступне коло потрібно тільки після того, як почуєш те, що сказав вчитель. Якщо був названий поганий вчинок (перед червоним колом), треба залишатися на місці. Якщо учень був неуважний і став на червоне коло, він відходить на два кроки назад. Після кожної дитини вчитель переставляє червоні кола.

  • Я завжди слухаюся маму.
  • Я прибираю свої іграшки
  • Я молюся Богу
  • Я співаю християнські пісні
  • Я уважно слухаю Біблію
  • Я ображаю братиків та сестричок
  • Я люблю матусю
  • Я вмію сам вдягатися
  • Я чищу зубки вранці
  • Я не слухаюся бабусю
  • Я завжди чемний
  • Я стараюся не вередувати
  • Я розкидаю іграшки
  • Я люблю тваринок

Список можна продовжити…зробити висновок…отож, будь слухняний і ти обов’язково потрапиш до чудового міста.

Вправа 11

Гра «Слухняні бджілки»

На підлогу (травичку) покласти два-три обручі або зробити кола з мотузки. Це будуть «вулики». Показати малюнок бджілки. Сказати, що бджілки – дуже слухняні комашки, і виконують те, що їм говорить їхня мама. Вони цілий день літають і збирають медок з квіточок. Але бджілки знають, що, коли сонечко заходить  і має настати вечір, їм потрібно швиденько летіти у свій будиночок, який називається вулик. А ще бджілкам не можна літати, коли падає дощик, адже у них намокають крильця, і комашка не може більше летіти. Запропонувати діткам уявити, що вони бджілки. Розсипати цукерки. Коли наставник каже: «Ранок»,- «бджілки» бігають, збирають «медок» (цукерки). Коли наставник каже: «Дощ, вечір»,- діти мають швиденько бігти у «вулик».

Похвалити дітей за їхню слухняність. Сказати, щоб вдома вони теж були слухняними «бджілками» і робили те, шо скаже їм мама і тато.

Вправа 12

У палатку (клас) принести декілька надутих повітряних кульок (за кількістю дітей). Закріпити їх чи повісити …покласти на стіл одну не надуту. Запитати дітей, чи подобаються їм ці кульки. Розповісти історію про кульку, що лежить на столі. (Роль кульки грає помічник)

Наставник: Ой, погляньте, на столі лежить ще одна повітряна кулька, яку забули надути. Ой-ой-ой, яка вона сердита! Дітки, давайте запитаємо кульку, чому вона сьогодні не в настрої.

Кулька: І ще запитують мене. Ви погляньте яка я гарна. У мене найкращий і найяскравіший колір – помаранчевий. І мене забули надути. А взяли повісили якихось там зелених, синіх, жовтих. Негайно надуйте мене.

Наставник починає надувати.

Кулька: Ну, чому ви зупинилися. Всіх надули, а я хотіла бути першою.

Наставник: І чому ти бурчиш? Зараз я тебе надую!

Кулька: Я не бурчу! Так несправедливо! Тоді зробіть, щоб я була найбільшою.

Наставник: Але ж ти можеш луснути!

Кулька: Я маю бути найбільшою!!! О, вже всі найкращі стрічки віддали іншим кулькам! Мене, як завжди, зав’яжуть гіршою.

Наставник: Але ж всі стрічки однакові.

Кулька: Ні, моя найгірша. Надуйте мене найбільшою, щоб я була кращою за всіх.

Наставник: надуває кульку, аж поки вона не лусне (потренуватися вдома)

Наставник: Ось, бачите, кулька любила тільки себе, хотіла бути кращою за інших і…луснула. А ви також інколи ображаєтесь, що в ваших друзів, братиків чи сестричок є щось краще, ніж у вас, чи не так?

Вправа 13

Гра «Зроби добро»

Необхідно: шапка-2шт., шарф-2шт., рукавички-2 пари, жакет- 2 шт., тапочки-2 пари, м’які м’ячики – 2 шт.

Об’єднати дітей у дві команди. Команди стають у колони на лінію старту. Один гравець з кожної команди стає навпроти своєї колони в кінці. Завдання команд: зробити добро – одягнути свого друга. Для цього дайте кожному учаснику по одній речі: шапку, шарф, рукавички, жакет, тапочки. Гравці кожної команди по черзі біжать до свого друга у протилежний бік і одягають свою річ на нього. Під час цього наставник та його помічник намагаються вибити м’ячом гравців, що біжать. Учасникам потрібно «ухилятися від зла» – м’яча. Кого вдарив м’яч – повертається – не одягнувши свою річ на друга. Перемагає та команда, яка одягне на свого друга якомога більше речей.

Нагородити переможців, а іншим гравцям роздати маленькі цукерки за участь. Запитати у тих дітей, які грали роль «друга» (яких одягали):

-Коли вам хочеться гратися: коли вам допомагають, чи коли заважають, кидають м’ячами?

-Чи хоче Бог, щоб у нас були друзі?

Вправа 14

Конкурс «планета друзів»

Завдання: за 1-3 хв. діти повинні надути повітряні кульки середнього розміру і намалювати маркером чоловічків (заселити планету-«кульку»; друзями – «чоловічками»). Перемагає той, хто заселив найбільше друзів на планету.

Вправа 15

Вправа: «Ви підете у зоопарк?»

Наставник запитує у всіх дітей по черзі. Завдання дітей швидко відповідати, не говорячи слова «так», «ні» і не називаючи чорний та білий колір. Наприклад: Ти хочеш піти до зоопарку? Ти бачив тигра? Тигр смугастий? А якого кольору білий медвідь? Якого кольору хвіст у пантери?

Тощо…питання потрібно задавати швидко. Той, хто говорить заборонені слова, виходить із гри.

Висновок: всьому треба навчатися, і слухняним бути потрібно теж вчитися. Отож, навчайся у Великого вчителя!

Вправа 16

«Як правильно вибирати друзів»

На широку пласку тарілку накапати води з чорним барвником. Показати білу багатошарову паперову серветку. Звернути увагу на те, яка вона чиста й охайна. Накрити нею тарілку. Серветка почне прогинатися, а коли торкнеться води, то на ній стане поширюватися пляма.

Наставник: Можливо, серветка пишалася своїм сяючим бездоганним виглядом. Однак вона не змогла залишитися такою ж як була після контакту з брудною водою. При цьому брудна вода не стала чистою, а залишилася такою ж , як і була. Напевно, серветка була досить необачною, чи не так? Можливо, вона розраховувала, що зможе вплинути на бруд, і він стане білим? Але ось що трапилося з нею… (показати дітям). Зробити висновок… отож, дуже важливо бути обачними і дружити з хорошими друзями…і т д.

 

Ідеї на спілкування для середнього віку та підлітків

Вправа 1

«Малюємо разом»

Кожному учневі дати олівець (фломастер, маркер) так, щоб у всіх були олівці різних кольорів. На ватмані потрібно намалювати всім разом одну повноцінну картину (так, щоб елементи малюнку були відповідного кольору).

Похвалити учнів за старанність і виконану роботу. Потім роздати кожному учневі чистий аркуш паперу і попросити намалювати все ж те саме, але використати для цього тільки той олівець, який в них є. Порівняти їхні картини з картиною, що на ватмані. Яка картина вам більше подобається? Так само, як на картині є різні барви так і кожен з нас є різний і ми доповнюємо один одного, без когось одного картина була б зовсім іншою і не була такою цікавою, яскравою та різнобарвною. Отож, цінуйте один одним!!!

Вправа 2

Вправа «По дружбі»

На дно дволітрової банки з водою (теплою) покласти камінці (їхня кількість відповідає кількості дітей в групі). Кожен із камінців має свій номер. У наставника є список, який «розшифровує» ці номери. (Камінці підписуються простим олівцем).

Ось зразок:

1-розвесели своїх товаришів веселою історією;

2-скажи сусідові: «Ти сьогодні гарно виглядаєш»;

3-підійди до наставника і запитай «Чим я можу вам допомогти?»

4-помолися за свого друга;

5-заспівай другові куплет пісні;

6-розкажи, за що ти цінуєш свого друга;

7-розкажи, будь-який вірш із Біблії про дружбу;

8-можна повторити все з початку.

Висновок: робити приємне друзям – це завжди радість. А тепер уяви, що цю вправу ти робиш наодинці. Сам себе похвалив, сам себе розсмішив, сам собі сказав добре слово. Це сумно. Цікаве те, що робиться з друзями. І не простими, а справжніми.

Вправа 3

Вправа «Чи вмієш ти слухати?»

Вибирається один гравець, який уміє малювати. Наставник дає йому аркуш паперу із написаною на ньому назвою того, що потрібно намалювати. Інші гравці не знають, що саме потрібно намалювати. Перший гравець каже, що саме слід малювати, використовуючи для цього лише геометричні фігури. Наприклад: «Намалюй велике коло у правому нижньому кутку аркуша. Просто над ним, так, щоб воно доторкалося до великого кола, намалюй коло меншого розміру. Зліва до меншого кола домалюй трикутничок. В середині маленького кола намалюй малесеньке коло, замалюй його. У середині великого кола намалюй невеликий трикутник гострим кутом вниз. Із великого кола донизу виведи дві невеликі паралельні лінії». Той, хто малював, має вгадати, що саме він малював (у даному випадку це курчатко).

Висновок: кожен із нас повинен уміти прислухатися до інших, а також ввічливо, терпляче пояснювати. Це ті риси, які нам дуже допоможуть у стосунках із рідними. Бог із цього приводу дає нам добрі поради у Біблії. Ми повинні вміти до них дослухатися.

Вправа 4

Ситуативні завдання.

Об’єднати учнів у 3 групи. Кожній групі дати ситуативне завдання. Учні повинні обговорити його в групі та прокоментувати, як слід вчинити.

  • Однокласник, що повинен сьогодні чергувати в класі, втік з уроків. Вчителька просить, щоб ти залишився і почергував замість нього…
  • Батьки просять тебе допомогти їм викопати у бабусі картоплю. А твої однокласники у цей день збираються на екскурсію…
  • Молодший братик удесяте кличе тебе допомогти йому дістати іграшку. Ти йому просто допоможеш? Висловиш невдоволення, а тоді допоможеш? Не допоможеш зовсім? Чому?

Вправа 5

Розказати, що Ісус Христос вчив своїх учнів служити один одному і навіть принижувати себе, робити щось не дуже приємне заради ближнього. Роздати учням «рушнички» з тканини або паперові. Запропонуйте написати на своєму рушничкові, що ти хочеш щоб твій сусід зробив для тебе сьогодні. Обмінятися рушничками. А тепер ти повинен послужити сусіду і зробити те, що написав.

Вправа 6

Принести будь-яку іграшку на батарейках. Показати дітям іграшку з порожнім місцем для батарейок. Запитати дітей, що потрібно для того, щоб ця іграшка почала робити те, що «вміє».

Цікаво, а чи можна змусити іграшку рухатися іншим чином? Наприклад, покласти гроші в відділенні для батарейок (покласти 10 грн.) Ні, не працює. Їй потрібні лише батарейки. Машинка дуже схожа на нас, людей (вкласти батарейки, щоб іграшка почала їздити). Яким чином? Нам не потрібні батарейки. Ми потребуємо спілкування з Ісусом. Ісус хоче бути твоїм другом, хоче бути справжнім маяком для тебе, але ти також повинен мати бажання спілкуватися з Ним. Люди намагаються замінити Бога чим завгодно:

-друзями (проте люди не завжди вірні друзі);

-речами: велосипед, телефон, іграшки (але в інших є щось краще);

-місцями відпочинку, які ми відвідуємо (однак завжди хочеться більшого);

-поганими звичками: алкоголь, куріння (це призводить ще до гіршого).

Порожнечу в серці може заповнити лише Бог, наші стосунки з Ним. Він хоче бути твоїм найкращим другом, який ніколи не зрадить.

Запропонувати учням написати повідомлення Богові та помолитися за те, щоб кожен міг мати особисту зустріч із Богом. Повідомлення записується на ватмані, діти пишуть по черзі.

Вправа 7

Вправа «Знайди перлину»

Заздалегідь підготувати 2 пов’язки на очі, 4 невеликі мисочки, 2 тарілки, круглу рисову крупу і кольорові намистинки, розміром з рисове зернятко, годинник з секундною стрілкою.

Наповнити миски рисом до половини. В кожну покласти по 15 намистинок і заховати у рисі. З кожної групи учнів викликати по одному добровольцю і зав’язати очі.

Наставник: Часом важко одразу зрозуміти, що добре, а що погане. Зараз ви будете вибирати. Перед вами мисочки, в кожній по 15 намистинок. Ви повинні вибрати намистинки з рису і покласти їх на порожні тарілки. Інші члени вашої команди можуть давати поради. Переможе той, хто за хвилину назбирає найбільше намистинок.

Через хвилину зупинити учасників і порахувати намистинки. Можна повторити, але з іншими учнями.

Задати запитання:

  • Що вас здивувало? (Важко визначити де намистинка, а де рис).
  • Чи бувало з вами таке, що важко відрізнити добре від поганого?
  • Чи допомагають вам у такому випадку друзі?
  • Що може заважати правильно бачити?
  • Що може допомогти?

Висновок: Бог бачить не так, як бачить людина. Часто те, що нам здається гарним і необхідним для щастя, насправді тільки заважає…для правильного бачення треба стати слугою і навіть рабом, перестати бажати людської слави, влади, грошей, а полюбити Бога щирим серцем.

Вправа 8

Кожному учневі роздати кольорові олівці, аркуш паперу з переліком питань та варіантами відповідей до них. Праця повинна бути індивідуальною та анонімною. Аркуші залишаються для роздумів і подальшої праці над собою. Хто я насправді? Твої пріоритети роблять тебе тим, ким ти є насправді, а не ким ти намагаєшся вдавати себе. Прочитай запитання, відповіді до них і двома кольорами  відзнач: червоним – ті відповіді, якими можна характеризувати моє життя сьогодні, а зеленим – ті, до чого я прагну.

  • Хто я? Підліток, школяр, християнин, дитина своїх люблячих батьків, брат, сестра, вірний друг.
  • Що для мене в житті найважливіше? Дружба, правда, чесність, доброта, вірність, побожність, молитва, любов, довіра до батьків, гроші, думка друзів, мода, спорт, розвиток своїх талантів.
  • Які я маю таланти? Талант до вивчення математики, іноземних мов, написання творів, музичний талант, талант лідера, гумористичний талант, співочий, вміння слухати інших, співпереживати, любити ближнього, як самого себе, талант послуху.
  • Які риси мого характеру? Доброзичливість, твердість, агресивність, озлобленість, довірливість, лагідність, життєрадісність, вірність, люб’язність, мстивість, егоїстичність, чистота серця.
  • Що я собі забороняю? Обманювати, красти, вживати алкогольні напої, палити цигарки, грати на ігрових автоматах, ворожити, читати гороскопи, обмовляти ближніх, не слухатися батьків, вчитися.
  • Що я роблю, коли помиляюся? Перепрошую, виправдовуюся, приховую провину, намагаюся знайти причини своєї поведінки, мовчу, соромлюся, звинувачую себе, шукаю винних, не зважаю на свою помилку, роблю висновки на майбутнє, прощаю собі, молюся.
  • Хто для мене є авторитетом? Телезірки, герої публікацій у молодіжних

журналах, блогери в соціальних мережах, батьки, пастор, учителі, книжки, Церква, друзі, я сам, не маю авторитетів, нікому не довіряю, Бог.

  • Чим для мене є моя сімя? Джерелом любові, місцем конфліктів, сенсом життя, безпечним місцем, місцем відпочинку, місцем, де можу зростати і розвивати себе.
  • Що з усього цього я обрав би? Красу, багатство, кохання, кар’єру, мудрість, доброту, здоров’я, віру?
  • По чому мене впізнають? Добре вчуся, допомагаю батькам, люблю сестру чи брата, вірний друг, допомагаю слабшим, прощаю, ніколи не змовчу, добряче віддячу.

Напевно, вони не завжди співпадають, чи не так? Отже, є поле для подальшої молитви та праці на д собою! Для роздумів…Уяви собі, що хтось дуже уважно стежить за тим, як ти щодня витрачаєш свій час, сили та гроші. Яка б у цієї людини склалася думка про те, що для тебе є найбільш цінним у житті? Занотуй на тому ж аркуші!

Дати учням час для виконання, звершити спільну молитву.

Вправа 9

Запропонувати учням кілька вправ для того, щоб, виконуючи певне завдання, послужити один одному. Кожен повинен вибрати те завдання, яке йому найлегше і найприємніше виконати, – зовсім не напружуючи свою силу і волю, щоб воно було до душі.

  • Перебинтувати комусь палець.
  • Склеїти розірвану книгу
  • Пришити ґудзик до сорочки
  • Витерти брудне взуття товаришу вологою серветкою
  • Зашнурувати взуття комусь із друзів (заздалегідь домовтеся про те, що хтось із учнів навмисне розшнурує своє взуття).
  • Поділитися шоколадкою з усім класом.
  • Розчесати один одного (хлопець хлопця, а дівчина дівчину) і.т.п.

Виконавши завдання, нехай кожен учень розповість чому саме це він зробив. Про мотив вибору цього завдання. (Мотив – це те, що спонукає людину до вибору і виконання певної дії. Наприклад, почуття голоду змушує або мотивує нас готувати собі їжу). Нехай діти пояснять, чому саме таке завдання собі вибрали і чому не вибрали інше. Зробити висновок, що кожна  -людина, приймаючи рішення виконати певну справу чи дію, керується якимось мотивом, який пояснює, чому саме такий вибір вона робить. Закликати дітей бути жертовними та подільчивими до друзів родини і.т.д.

Вправа 10

Тест «Чи я добрий друг?»

  1. Ви знаєте багато цікавих історій про одного із своїх приятелів. Що ви зробите:
  2. розповісте їх іншим людям;
  3. розповісте, не назвавши імен;
  4. залишите історії при собі.
  5. Ваш друг часто бере щось у вас, але ніколи не повертає взяту річ. Цього разу він хоче взяти вашу дорогу відеокамеру. Що ви будете робити:
  6. скажете, що зараз камери у вас немає;
  7. дасте її;
  8. відмовите, пояснивши причину.
  9. Друг випадково розбив ваш годинник. Ваші дії:
  10. Відмовитесь від нового годинника, але влаштуєте маленький скандал;
  11. Вимагатимете гроші
  12. Скажете, що і без того збиралися купити новий.
  13. Ваш друг підтримує стосунки з людиною, яка вам не подобається. У такому випадку ви:
  14. Скажете другові, що він повинен вибрати між вами й іншим;
  15. Розірвете стосунки з другом;
  16. Нічого не скажете і будете продовжувати підтримувати дружні стосунки.
  17. Ви відчуваєте, що у вашого друга незабаром будуть великі неприємності. Тоді ви:
  18. Розірвете стосунки з ним, щоб не постраждати самому;
  19. Продовжите дружити;
  20. Відверто поговорите з ним
  21. Вважаєте, що справжній друг повинен:
  22. Ділитися з вами всім
  23. Тримати свої думки і проблеми при собі
  24. Говорити тільки те, що хоче.
  25. Вам відомо, що другові потрібні гроші, і у вас їх достатньо, щоб йому їх дати. Ви говорите:
  26. «Переб’єшся! Мені вони й самому стануть у нагоді»;
  27. «візьми їх, зробиш мені якусь послугу»;
  28. «Згадай, скільки разів ти мені допомагав. Моя послуга ніщо в порівнянні з цим.»
  29. Що ви зробите, якщо вам потрібно позичити гроші в друга:
  30. Лише натякнете здалеку;
  31. Попросите в борг;
  32. Нічого йому не скажете
  33. Ваш друг купив одяг, який, як вам здається, йому не пасує, тоді ви:
  34. Скажете, що він виглядає смішно;
  35. Скажете, що ця річ не для нього, і поясните, чому;
  36. Нічого не скажете.
  • Ви вважаєте, що ваш друг:
  1. Розумніший за вас;
  2. Ви розумніші за нього;
  3. Ви з ним на одному інтелектуальному рівні.

Підрахунок балів

а b c

1 2 3

Результати

21-30 балів: ви справжній друг, ваші друзі довіряють вам і поважають вас. Вони прийдуть вам на допомогу, якщо і ви будете чинити так само.

15-20 балів: у вас є друзі, але, як більшість із нас, ви іноді не виявляєте в стосунках належного розуміння. Коли не знаєте, як реагувати, спробуйте поставити себе на місце іншої людини.

10-14 балів: ви схильні більше звертати увагу на себе, ніж на інших. Ця ваша риса – бар’єр для справжньої дружби. Щоб стати гарним другом, потрібно виявляти більше уваги до інших людей.

Вправа 11

Шоколадку обгорнути смужками паперу навхрест таким чином: на лицевій стороні написати запитання, на яке учень має дати відповідь, а на зворотній посилання, кому передати шоколадку. Грати таким чином: будь-хто розпочинає, знімає верхню смужку з шоколадки, читає запитання, дає відповідь, тоді на звороті читає кому передати і передає. Грати доти, доки не знімуться всі смужки з шоколадки…шоколадка належить тому, в кого останньою опинилася.

Гру можна використовувати на знайомство, повторення на уроці, закріплення знань, вільному спілкуванні. Відповідним чином складаючи запитання.

Вправа 12

Гра «правда» «неправда»

Умовно розділити територію на дві частини, ліва частина –«неправда», права частина- «правда». Наставник читає твердження, діти мають реагувати, якщо це правда – переходити на праву частину, якщо це неправда – на ліву. Запитання складати відповідно до дітей, останнім запитанням задати:

«Чи все те, що ви називали сьогодні правдою, є правда?»

Висновок: завжди говоріть правду, ми можемо обманути лише на короткий час своїх батьків, вчителів, але все бачить Бог і все що таємне стане явним…

Вправа 13

Гра на знайомство. Я ніколи не…

Ця гра допоможе дітям краще взнати один одного. Приймають участь 7-15 дітей.

Для гри необхідно фішки по кількості учасників. Фішками можуть бути квасолини, сірники або інші невеличкі однакові предмети. Перший гравець каже: «Я ніколи не…». Далі він називає те, чого він ніколи не робив в своєму житті.(гра на чесність). Наприклад, не тримав кішок, не їздив за кордон, не носив чобіт і т.д. Припустимо: гравець сказав: «Я ніколи не їв ананасів». Всі гравці, що їли ананаси, мають дати йому по одній фішці. Потім хід переходить до іншого гравця, й він називає те, чого ніколи не робив. Завдання кожного гравця, назвати щось таке, чого ніколи не робив, а всі або більшість його робили. Перемагає той, хто набрав найбільшу кількість фішок.

Вправа 14

Гра на знайомство. Сірник, що палає…Поки горить сірник, людина має розказати про себе якомога більше. При цьому він в руці тримає запаленого сірника. Одне повідомлення – один бал, наприклад, мене звати…, я живу…Перемагає той, хто отримав найбільше балів.

Вправа 15

Гра на знайомство. Всі, хто сидить, по колу передають рулон туалетного паперу. Кожен учасник відриває стільки шматків, скільки хоче, чим більше, тим краще. Коли у кожного виявляється багато шматків, наставник оголошує правила гри: кожен учасник має розказати про себе стільки фактів, скільки у нього відірваних шматків.

Вправа 16

Гра на знайомство. Надзвичайно смішна гра, грає декілька дітей. Добровольцю дають 3-5 (в залежності від розмірів) мандарин. Це можуть бути інші фрукти. Він має запхати всі мандарини в рот, але не пережовувати їх, потім перевірите!!! Після цього він має розказати про себе, при цьому не пережовувати мандарини. Всі інші мають його зрозуміти. Хто найкраще й найбільше зрозуміє – отримає приз. Можна повторити цю гру декілька раз.

Вправа 17

Гра «Де захований скарб?»

Підготувати ряд запитаньце можуть бути по програмі, по уроках, а можуть бути просто запитання на знайомство. Перед дітьми розгорнути заздалегідь підготовлений ватман, на якому зображено різні малюнки (море, пустеля, маяк, корабель, будинок, скриня, подарунок, ваза, чобіт і т.п.) Задавати запитання, хто відповідає, каже де захований скарб…наставник запам’ятовує, хто відгадав і нагороджує в кінці гри, коли вже всі сказали свій варіант відповіді.

Конкурси:

Запросити в гості іншу групу дітей, провести наступні конкурси:

-інтелектуальний (задати запитання на логіку, задачі);

-біблійний (задати цікаві питання по Біблії);

-на спритність (хто перший випє компот або воду; хто перший зїсть банана, хто перший зїсть печиво зі свого лоба, намотати нитку на олівця і т.д.);

-на силу (хто перший лопне кульку, втримати кульку в повітрі якнайдовше, збудувати вежу і т.д.);

-знайти за голосом предмет;

-зрізати з закритими очима призи з натягнутої шнурівки;

-цукерку дістати з муки;

-на рахунок «три» забрати приз.