Уроки 2018. Підлітки. Табірна програма “Хто твій авторитет?” (2018)

Скачати “Уроки 2018. Підлітки. Табірна програма “Хто твій авторитет?” (2018)”

  1. Скачати “Урок 1-го дня, Підлітки, Сім’я”
  2. Скачати “Урок 2-го дня, Підлітки, Ісус-Друг”
  3. Скачати “Урок 3-го дня, Підлітки, Ісус і учні”
  4. Скачати “Урок 4-го дня, Підлітки, Ісус і незнайомі”
  5. Скачати “Урок 5-го дня, Підлітки, Ісус і я”

 

 

Табірна програма «Хто твій авторитет?»

1-й день

«Ісус про сім’ю»

(мої відносини в родині)

Урок підлітковий, вік 13-15 років

 

Ціль:

  • розповісти, що Ісус був слухняний Своїм земним батькам;
  • показати дітям, як Ісус навчав вести себе у сім’ї;
  • спонукати розвивати такі відносини з батьками, братами, сестрами і близькими родичами, щоб мати благословення у житті.

 

ЗВ:Колосян 3:20«Діти, будьте слухняні в усьому батькам, бо це Господеві приємне!»

Місця Писання: Матвія 15:4, Івана 19:25-27, Луки 2:51, Рим.12:10, 1Сол. 4:9, Левит 19:32, Ефесян 6:1-3.

 

План уроку

  1. Що таке сім’я?
  2. Ісус був слухняний. (Луки 2:51)
  3. Ісус навчає тебе шанувати батьків (Матвія 15:4):
    • бути слухняним;
    • не злословити;
    • не зневажати.
  1. Бог пропонує тобі любити своїх братів та сестер. (Рим.12:10, 1Сол.4:9)
  2. Правильно поводься з бабусею і дідусем. (Левит 19:32)
  3. Живи так, щоб добре велося тобі. (Ефесян 6:2-3)

 

 

 

 

 

 

І. Організаційна частина

1.1. Вітання: Зустрічаймо дітей із щирою радістю. (на столі розставити невеличкі стаканчики з пофарбованою водою (або фантою), а біля них більша скляна посудина. Кожна дитина при своєму приході нехай виливає один стаканчик води в велику посудину). Скажіть, що кожен із них своїм приходом доповняє нашу радість, так як наповнює посудину вода із стаканчиків.

1.2. Знайомство: роздаємо карточки, (додаток 1), де кожен заповнює наступні пункти: я із…;навчаюся в школі на (мається на увазі на відмінно, на 3, на 2…) ….; моя улюблена справа…; моїх батьків звати…; найбільш люблю їсти…; мені найбільш не подобається…; зараз хочу…;

Підлітки, заповнивши, віддають їх вам, а ви перемішавши, віддаєте карточки знову їм. Тепер кожен має прочитати вголос про іншого, і якщо він здогадався хто це, отримує приз. Той про кого читали, читає наступний.

1.3. Молитва:

На викройках в формі рук (додаток 2) написати прохання: Ісусе, благослови цей день; благослови, Боже, вчителя; дай нам, Господи, радість; захисти наш табір від поганих людей; Господи, прости наші провини; благослови це заняття; ми хочемо, щоб цей день був одним із кращих днів нашого життя; допоможи мені зрозуміти Біблію; я хочу з Твоєю допомогою, Господь, бути добрим до всіх, хто поряд зі мною; благослови, Господь, цей день хорошою погодою!

А на викройках в формі уст написати подяки: Дякую,Боже, за гарний день; слава Тобі, Бог Творець, – Ти мудро нас створив; дякую за мир в нашому краї; ми маємо достаток хліба, і за це щиро дякую; Боже, Ти дарував мені хороше здоровя, дякую Тобі;  дякую, що можу бути в таборі; щиро вдячний, Господи, за моїх батьків, які мене люблять; дякую за мого наставника; прославляю Тебе, Боже, за те що Ти є милостивим, і любиш нас! (прохань і подяк потрібно зробити згідно кількості підлітків).

Я пропоную нам звернутися до Бога в молитві. Найперше ми подякуємо Йому, а також скажемо Йому свої прохання. Це зробить кожен із вас, а я вам допоможу: ви виберете собі долоньку з проханням, і уста з подякою, і якщо не хочете саме про те, що вам випало просити у Бога, можете зараз помінятися з друзями, або ж сказати на молитві своє прохання Богу. Отже, починаємо молитву, і кожен з вас скаже написану на устах подяку, а потім прохання, і так по черзі, а я буду останній.

1.4. Спів: (якщо люблять якусь пісню, то можна заспівати, але не примушувати.)

 

ІІ. Повторення опорних знань

Підготовити 12 позолочених камінців розміром 30*40 мм, на них маркером написати відповіді на запитання (1 слово) і в радіусі 15м від намету приховати їх.

Підготовити також запитання. Озвучувати їх по одному,  і відправляти підлітків в пошуки відповідей на камінцях. Якщо вони принесли декілька камінців, залишається лише один з правильною відповіддю, а інші помічник повертає на поле.(дозволяйте дискутувати стосовно правильності відповідей.)

Хто з вас минулого року був на таборі? В.д. Чудово! Минулого року ми будували будинок, і ви напевно пригадуєте, з чого починається будівництво? Так, з фундаменту, а фундамент з каміння. Я пропоную вам пригадати ще більше цікавого матеріалу, і в цьому вам допоможуть камінці, не прості, а золоті, адже на них написані відповіді на запитання, які я буду зачитувати. Отже, будьте уважні, приз отримує той, хто приносить камінець із правильною відповіддю. А камінці заховані в радіусі 15 м від намету.

  1. Встав пропущене слово: Дії16:31 «Віруй в Господа Ісуса, і будеш … ти сам та твій дім.» Дії16:31.(спасенний)
  2. Хто є міцною Основою життя? (Ісус Христос)
  3. Кожна справа в житті, як цеглинка. Чим саме краще її закріпити? (любов’ю)
  4. Від чого захищає дах будинок? (від опадів)
  5. Встав пропущене слово: Ісус Христос самий … захист людини. (надійний)
  6. Як можна шукати захист в Ісуса? (молитися)
  7. Для кого Ісус приготував небесний дім? (для тебе)
  8. Що заважає потрапити в небо? (гріх)
  9. Як відкрити двері до небесного царства? (вірити)
  10. Через що потрапляє в будинок світло? (через вікно)
  11. Встав пропущене слово Ів.14:6 «Промовляє до нього Ісус: Я дорога, і …, і життя…» (правда)
  12. Чиїм словам найкраще довіряти? (словам Ісуса)

 

ІІІ. Мотиваційна частина

Варіант 1. (додаток 3) На дошку прикріпити 7літер Я. Це нескладний ребус. Запропонувати його розшифрувати. Має вийти слово СІМ’Я.(хто перший розгадає, того нагородити) Сьогодні ми поговоримо про сім’ю.

Варіант 2. Зробити  з непотрібного паперу кульки відповідно до кількості підлітків. Спробувати перекидати їх одночасно один одному спочатку в парах, потім по трьох, а згодом всім разом, ставши в коло. Кожен має по команді одною рукою кинути кульку тому, хто справа, а зловити кульку від того хто зліва.  Перекидати кульки до тієї пори, аж поки ні одна з них ні в кого не впаде.

Життя не гра, але так до неї схоже. Відносини наші один з одним змушують нас то віддавати, то приймати від інших слова, емоції, певні речі. Сьогодні ми спробуємо вияснити, що я маю віддавати для своїх батьків, своїх братів і сестер. Отже, сьогодні в фокусі нашого заняття відносини в сім’ї.

  1. IV. Засвоєння нових знань

1.Сімя –Божий задум.

Розпочнемо наші дослідження з самих перших згадок про неї. Отже, роздаю вам кожному Біблії і ми відкриємо їх на перших її сторінках, Буття 1:27-31. Я почну читати, а ви продовжите по 1 віршу. А потім хлопці подумають і напишуть на дошці відповідь на запитання: «Хто започаткував сім’ю?», а дівчата напишуть: «Як виглядала перша сім’я?»

Отже, Бог створив сім’ю ще на початку. І складалася вона з чоловіка та жінки, а згодом у них з’явилися діти. Такий Божий задум щодо сім’ї.

2. Відносини в сім’ї
.

Давайте зараз спробуємо описати склад нашої сім’ї. Почнемо з, напевно, найважливішої її частинки,- J це Я. (приклеїти на дошку круг з написом «Я» (додаток 4)). Я син, (дочка) досить таки важлива частина нашої сім’ї. Але як би там не було, без батьків не було б мене, і не було б моєї сім’ї. (приклеїти інший круг з написом БАТЬКИ (додаток 4)) А ще, як правило, у нас в кожного є брати і сестри. ДІТИ – вагома частинка сім’ї. (приклеїти на дошку ще один круг ДІТИ (додаток 4)) Також з більшістю із нас живуть дідусь і бабуся, наші ПРАБАТЬКИ (приклеїти на дошку ще один круг ПРАБАТЬКИ (додаток 4)). Це така поважна частинка нашої сім’ї. Зараз у нас важливе завдання, з’ясувати, як я маю ставитися до кожної з частинок моєї сім’ї. Розібратися в цьому нам допоможе Біблія, а для кращої роботи ми сформуємо 3 команди. Отже, в мене в торбинці стрілки. (додаток 5) Ви підходите і виймаєте кожен собі по одній. (стрілки мають бути 3 кольорів, і в торбинку їх покласти стільки, скільки ваших вихованців, але з урахуванням, що стрілок має бути порівну кожного кольору) Ну що ж, в кого який колір? Стрілками не міняємося. Отже, один колір розміщається ось тут, один тут, а інший там (показати, де яка команда буде знаходитися). Роздаємо завдання. (додаток 6)

  Завдання для 1групи:

Я-Батьки

Знайдіть в Біблії і прочитайте місця: Ефесян 6:1-2; Вихід 20:12; Матвія 15:4. Напишіть на стрілках, як ви маєте відноситися  до своїх батьків згідно прочитаних порад Біблії, та приклейте стрілки на дошку в напрямку Я-БАТЬКИ.

(слухатися, шанувати, не злорічити)

  Завдання для 2групи:

Я-ДІТИ (брати, сестри)

Знайдіть в Біблії і прочитайте місця: Римлян.12:10; Якова 4:11; Матвія 18:34-35.Напишіть на стрілках, як ви маєте відноситися  до своїх братів і сестер згідно прочитаних порад Біблії, та приклейте стрілки на дошку в напрямку Я-ДІТИ.

(любити, шанувати, не обмовляти, прощати)

  Завдання для 3групи:

Я-ПРАБАТЬКИ

Знайдіть в Біблії і прочитайте місця: Левит 19:32; Йова 12:12. Напишіть на стрілках, як ви маєте відноситися  до своїх дідусів і бабусь згідно прочитаних порад Біблії, та приклейте стрілки на дошку в напрямку Я-ПРАБАТЬКИ.

(вставати, вшановувати, вчитися мудрості)

Ісус Христос через Своє слово, Біблію, навчає нас шанувати і слухатись своїх батьків, любити своїх братів і сестер, вважаючи один одного вище себе, та з повагою ставитися до дідусів і бабусь, тому що Він Сам так чинив, послухайте, (прочитати Луки 2:51) Він показав хороший приклад. Наслідуй Його, і твоє життя буде щасливим. Так завіряє Біблія (прочитати Ефесян 6:2-3)

А ще твоє шанування батьків до вподоби Господу (прочитати Кол.3:20) Уявіть собі, слухатися і шанувати батьків – то це приємне Самому Богові! А Бог завжди хоче для нас лише доброго і кращого, бо Він нас любить. Тому зверни на це увагу і поправ свої стосунки з рідними, якщо в тому потреба. І все це ради того, щоб ТОБІ  було добре. J

Застосування. Проте легко сказати шануй, слухайся, поважай, а можливо в твоєму серці затаїлася образа,тому що батьки неправильно з тобою поступили, або ж вони ведуть поганий спосіб життя, і шанувати зовсім не хочеться, а навпаки є бажання помститися, то я б тобі порадив, найперше, попросити в молитві сили у Господа простити образу. Бо самому тобі не під силу перемогти свої емоції. Навіть крізь силу спробуй виконати те, що просить тато чи мама, після чого тобі самому стане приємно на душі. Частіше кажи їм хороше слово, зроби приємне: подаруй квіти, якусь листівку, чи можливо принеси додому солодощі, які подобаються батькам. Це допоможе тобі прихилити до себе серце батьків. І пам’ятай: БАТЬКІВ НЕ ВИБИРАЮТЬ, так само братів і сестер. Це наш обов’язок, як би то не було, шанувати, слухати, любити наших рідних. Ти сам розумієш, що жити і любити – це прекрасно, а завжди конфліктувати, і обурюватися, це жахливо, ти лише від цього страждаєш. Подивись на оці речі (підготувати два магніти, можна приклеїти на них силуети людини, піднести їх один до одного. Перший раз вони повинні відштовхуватися) ці магніти зовсім не хочуть наближатися один до одного. Можливо, це подібне на твої відносини з батьками: у вас немає нічого спільного, тобі не хочеться додому, а навпаки хочеться втекти подалі, і ти думаєш, що вже нічого не змінити, то ти помиляєшся. Подивись (повернути один магніт другою стороною. Тепер магніти притягуються) лише один поворот заставляє ці магніти зближатися. Думаю, поворот твоїх думок може змінити ситуацію в твоїй сім’ї, навіть якщо позиція батьків буде незмінною. Отож, обери прекрасне і в цьому може нам допомогти Ісус Христос.

V.Вивчення золотого вірша

Читання. (визначити, хто з підлітків буде читати)

Колосян 3:20«Діти, будьте слухняні в усьому батькам, бо це Господеві приємне!»

Саме цей вірш, що ми зачитали останнім, буде сьогодні Золотим віршем дня. Тут Біблія дає хорошу пораду для нас, таких вже майже дорослих дітей, пропоную її ще раз прочитати.

Пояснення. (причепити на дошку наочний посібник,  (зразок як має виглядати посібник дивись додаток 7, але зроби його великих розмірів) почати пояснення). Звертання «діти», не означає лише що ця порада написана лише для малих дітей, але й для тебе, хоча ти вже старшокласник, ти все одно дитина своїх батьків. Слово Боже радить тобі «слухати» добрих батьківських порад, «слухати батьків», коли вони просять допомоги. «бо це Господеві приємне» – той хто так чинить, робить приємне не тільки батькам, але й Сам Господь радіє з такого вчинку.

  Застосування.  Можливо ти звик пропускати батьківські просьби «повз вуха», а то й ще «огризатися». То спробуй сьогодні, коли прийдеш додому, послухати уважно свого тата чи маму і виконати те, що вони просять, це не важко, ти лише налаштуй себе на те, що це прекрасно. А ще зверни увагу, наскільки їм приємно, що ти їх послухав.

Тренування. Цю пораду дуже легко забути. Ви повернетеся сьогодні додому, і в вас в голові може замість гарно впорядкованих речень бути «каламбур», подібний як в мене в торбині (показати). Зараз ми створимо дві команди, команду А і команду Б, оскільки ми будемо працювати з літерами. Отже, стаємо в коло, я говорю скоромовку, на  кому зупиняюся, той зараховується в команду А і виходить з кола. Зрозуміло? (на кожне слово скоромовки, вказуйте рукою на наступну дитину. Потім розсадіть і роздайте літери) А тепер на швидкість спробуємо кожну літеру поставити в потрібне місце, щоб знову вийшов біблійний вірш який ми читали. Виграє команда, яка перша склала вірш в цілому. (Літери підготувати у двох примірниках (додаток 8). Було б добре, щоб літери були хоча на картоні, а то й дерев’яні, чи пластмасові, щоб не розліталися від вітру). По завершенню переможці читають перші, отримують нагороду, а потім читають інша команда, ну і звичайно отримують заохочення набагато меншого еквіваленту. (Після цього дати 1 хв., щоб вивчили самостійно вірш ) А тоді нехай розповість хтось сам.

VI.Повторення опорних знань, формування вмінь та навичок

Зробити 3 комплекти карточок (додаток 9) з написами ШАНУВАТИ, ЛЮБИТИ, ПОВАЖАТИ, ПОСЛУХАТИ, ПРОСТИТИ, НЕ СЛУХАТИ, НЕНАВИДІТИ, ВСТАВАТИ, ОБРАЖАТИСЯ, НАСМІХАТИСЯ, ДЯКУВАТИ, ДОПОМОГТИ, ВИБАЧИТИСЯ, ДОКАЗУВАТИ ПРАВОТУ,

Оскільки вже є сформовані 3 групи, на кожну роздати комплект карток. Називати певні життєві ситуації, а підлітки нехай викладають наперед карточки з дієсловом, яке відповідатиме їх діям.

Ситуації:

  • Твоя сестра одягла без твого відома твоє плаття.
  • Твої батьки змушують тебе допомагати по господарству.
  • Твоя сім’я зробила для тебе приємний сюрприз.
  • Якщо мама просить тебе ранесенько встати, щоб допомогти їй.
  • Якщо тебе постійно несправедливо насміхаються й принижують.
  • Рідні змушують тебе робити те, що не входить в твої домашні обов’язки.
  • Ти дізнався, що твій брат/сестра розповсюджує про тебе погані плітки.
  • Твій менший брат взяв без дозволу і згубив твої новенькі і дорогі навушники.
  • Твої батьки постійно піклуються про тебе.
  • Твої тато й мама далеко не ідеальні, вони не виконують своїх батьківських обов’язків.
  • Твоя менша сестричка приготувала тобі каву (хоч і пересолодила та налила забагато молока).
  • Один із твоїх рідних досить негарно співає, але «тішить» всю сім’ю своїм «талантом» щоранку.
  • Тебе звинуватили у зникненні грошей, але ти їх не брав.
  • Вдома тобі постійно нагадують, що ти маєш занадто кирпатого  носа або ж пару зайвих кілограм.
  • Дідусь й бабуся постійно дають тобі декілька гривень з власної пенсії.
  • Всіх своїх рідних ти повинен….
  • В автобус зайшов сивочолий дідусь, а ти сидиш в зручному кріслі.

 

VІІ. Рефлексія (питання задається всім, а відповідає той, кого назначить вчитель, щоб відповідь почули всі, вчитель її ще раз підкреслює)

 

  1. Який сенс в шануванні батьків, або ж що я з того матиму?

Висновок: Щойно ми разом дослідили, що таке сім’я і змогли побачити, як Ісус навчав вести себе у сім’ї.  Отож, давайте розвивати саме такі відносини з батьками, братами,  сестрами і близькими родичами, щоб мати благословення у житті.

 

VIII.Заключна частина:

1) Завдання на вечір:

– вивчити ЗВ;

– Знайти та поставити на заставку в телефоні картинку з написом ШАНУЙ БАТЬКІВ (заздалегідь підготуй, щоб у тебе в галереї було декілька прикладів, щоб показати)

2) При потребі – нагородження, призи; роздати золоті вірші; подяка за гарну, поведінку, активність тощо…

3) Закликати підлітків до молитви і помолитися, щоб Бог допоміг бути слухняними батькам і любити братів/сестер, і поважати дідуся і бабусю, щоб мати благословення в житті.

4) Різні оголошення:

Нагадати про правила поведінки в таборі, попросити їх бути зразковими до кінця  дня.

 

ІХ. Додатки: (додаються в папці)

(наочні посібники мають бути більшими, ніж А4, щоб було дешевше, то можна друкувати у програмі Posteriza, і поменше менше друкованих, краще намальовані або предмети)